28 Листопада 2013
Сучасна побутова техніка міцно увійшла в наші будинки. Великий вибір нових моделей приваблює молоді сім'ї. І як і всі прилади ці новинки мають властивість ламатися , а власники готові переплачувати за ремонт великі суми , користуючись послугами горе- «фахівців» , які розмістили свою рекламу в ЗМІ та інтернеті . Назвемо таких умільців « приватниками » чи « бомбилами » , за аналогією з таксистами.
Виклик - безкоштовно або сир у мишоловці ?
Ідея написати цю статтю у мене виникла давно. Побутовою технікою я займаюся більше 10 років. Зараз працюю у фірмі по ремонту. Відкриваю газети з рекламою і дивуюся . Нас закликають переплачуючи в два- три рази , не отримуючи при цьому ніякої гарантії , того , що техніка буде справна.
Ось , наприклад , деякі прийоми , якими заманюють приватники :
Питання : скільки коштує виклик? Відповідь : безкоштовно . На ділі ж з'ясовується , що «викликом » тут називається прибуття на місце , і воно дійсно не повинно оплачуватися. А ось , діагностика ... вона за гроші , як і скрізь. При цьому окремо в рахунок будуть включені : ремонт , запчастини ( а якщо вони з собою виявилися « випадково» - додаткові відсотки ) , телефонна розмова ( майстер уточнював як до вас добратися) , консультації , підтягування шурупів і «ой , у Вас ось тут треба почистити , тен в накипу ... »).
Доведеться все це оплатити. Скільки ? Прайс -лист вам навряд чи хтось надасть - його просто немає. Майстри орієнтуються на Вашу платоспроможність , оцінивши стан квартири.
Приватник , як правило , робить легку роботу. А ось складні і важкі речі відсилає в сервіс. У мене немає мети критикувати роботу інших людей. Просто мені стільки раз доводилося виправляти результати діяльності окремих «фахівців» , вирішувати питання подальшого гарантійного обслуговування і вислуховувати скарги клієнтів , що мало не здасться.
Хоча і клієнти бувають різні. З курйозів. Приїжджаємо кілька разів на ремонт до дідуся з бабусею. Пральна машинка АRDO , навіть адресу пам'ятаю , хоча минуло років десять. Машинка тече. А при нас ні. До смішного . Так дістала Бабуся , що сіли і включаємо машинку на весь цикл . Тут дедуля за чаєм і розговорився : «Синку , не хотів я купувати цей апарат , бабка наполягла . Вона запустить , а я їй раз кухоль води під неї. Бабка, апарат - то твій знову потік ».
Як бути ?
При виборі виконавця послуги з ремонту побутової техніки треба не боятися ставити нескромні питання .
- Чи має майстер право на ремонт ( ліцензію про державну реєстрацію ) ?
- У якій саме області спеціалізується майстер ? Чи має він відповідні документи?
- Яким чином майстер відстежує новинки або ж він використовує універсальні прийоми? Останні, до речі , через особливості техніки не завжди ефективні. Наприклад , «розумні побутові машини» завжди програмуються . Для цього майстер бере схожу модель , близьку за параметрами до приладу , але програма зчитується неточно. І техніка працюватиме з дефектом , не завжди навіть зрозумілим обивателю .
Сьогодні існує кілька непоганих фірм , які працюють за офіційними контрактами з фірмами - виробниками , а значить , мають ліцензію на право ведення даної діяльності .
Такі компанії мають можливість встановлювати « рідні» оригінальні деталі , а не ті , які можуть вивести з ладу інші частини приладу . Працюють фірми за правилами побутового обслуговування населення , відповідно до закону «Про захист прав споживачів» , і найважливіше - надають гарантії на виконані роботи.
Претензії ж до приватників пред'явити не можна. Споживнагляд , як правило , їх не розглядає , тому що у приватника немає офіційної реєстрації. А значить , майстерні фактично не існує.
Вибір завжди за Вами!
P.S. Готовий на форумі відповісти на будь-які питання , пов'язані з ремонтом побутової техніки і навіть навчити самих її ремонтувати в окремих випадках.