04 Жовтня 2012
Транспортування будівельних вантажів з виробництва на склад або зі складу безпосередньо на будівництво пов'язана з необхідністю їх завантаження / розвантаження. Більшість таких робіт проводиться із застосуванням спеціальних машин та механізмів, але в деяких випадках (як правило, при маленьких обсягах) застосовуються ручні традиційні методи.
Для транспортування матеріалів для дрібного приватного заміського будівництва можуть знадобитися послуги вантажників по переїзду. У таких компаніях звичайно працюють кваліфіковані співробітники, які підбирають оптимальні способи навантаження / розвантаження тих чи інших будівельних вантажів.
Спеціалізовані вантажно / розвантажувальні машини і механізми
Усі вантажно-підйомні механізми і машини розділяються на дві групи:
1. Монтажні і спеціалізовані (вантажно / розвантажувальні) крани, пересувні стрічкові конвеєри, навантажувачі безперервного і циклічної дії, пневматичні розвантажувачі, механічні лопати і т.д.
2. Засоби для самозавантаження, транспортні пристрої із самозавантажними платформами або автономними засобами завантаження, автомобілі-самоскиди і пр.
Звичайні (мостові, козлові, стрілові крани, кран-балки, автокрани, крани на гусеничному і пневмо-колісному ходу) і спеціальні крани використовуються для завантаження / розвантаження металевих і залізобетонних конструкцій, контейнерів, запакованих матеріалів і пр. Щебінь, гравій, пісок, лісоматеріали та інші дрібні або сипучі матеріали вантажать / вивантажують з допомогою кранів, обладнаних грейферами або спеціальними захоплювальними пристосуваннями.
В даний час близько 20% всіх обсягів вантажно / розвантажувальних робіт виконується за допомогою одноковшових, багатоковшових навантажувачів та автонавантажувачів. Самохідні універсальні одноковшеві навантажувачі обладнані ковшем для завантаження кускових і сипких матеріалів, а також щелепним захопленням, вилочними підхватами, екскаваторним ковшем (зворотна лопата), бульдозерним відвалом і т.д.
Одноковшеві навантажувачі можуть бути полуповоротнимі (розвантаження на бік повороту стріли), а також з передньої заднім розвантаженням ковша. Ці машини використовують в будівництві для завантаження приймальних пристроїв бетонних та розчинних вузлів, для переміщення матеріалів у межах будівництва, для їх подачі до підйомно-транспортних механізмів і проведення різних допоміжних робіт. Вантажопідйомність навантажувачів даного типу: 2, 3, 4, 6 і 10 тонн.
Багатоковшеві самохідні навантажувачі (механізми безперервної дії) використовують для навантаження мелкокуськових і сипучих матеріалів в автосамоскиди і пр. транспортні засоби. На рамі машини цього типу укріплений зачерпує орган (живильник), конвеєр або елеватор. Існує кілька видів багатоковшових навантажувачів, які відрізняються один від одного конструкцією зачерпує органу (зачерпує кульова головка, підгрібає гвинти, загрібати лапи та ін). До цієї групи вантажно / розвантажувальних механізмів також відносяться пересувні стрічкові конвеєри, використовувані для навантаження дрібноштучних, кускових або сипучих матеріалів.

Автонавантажувачі - це пристрої з телескопічним підйомником і вилковим захватом, які можуть оснащуватися таким додатковим обладнанням, як затискачі для штучних вантажів, ківш, кранова стріла та інші захватні пристосування. До групи саморозвантажувальних транспортних засобів відносяться автосамоскиди, цементовози та інша саморозвантажувальні колісна автотехніка з пристосуваннями для безкранових завантаження / розвантаження довгомірних матеріалів (конструкцій) або з автономними крановими пристроями.
Транспортування будівельних вантажів.
Близько 80% всіх перевезень будівельних вантажів здійснюється універсальними і спеціалізованими автомобілями різної вантажопідйомності. Універсальний автотранспорт - це машини з кузовом загального призначення і які використовують автошины летние , які призначені для перевезення будівельних вантажів широкої номенклатури. До цієї групи можна віднести самоскиди, бортові автомашини, а також автопоїзди з машиною-тягачем і причепом. Спеціалізовані автомобілі оснащені кузовом і додатковими пристроями, які пристосовані виключно для транспортування будівельних вантажів певного виду.
Вантажі і транспорт.
Штучні теплоізоляційні матеріали, а також грунти перевозять в самоскидах, землевозах і автопоїздах з самоскидними причепами. Матеріали, що мають малу щільність (до прикладу, керамзит), транспортують на спецавтомобілях зі збільшеним об'ємом кузова (до 40 м?).
Для переміщення розчинів використовують автомобілі, обладнані спеціальною ємністю з лопатевим валом, який в процесі транспортування перемішує розчин, а на місці будівництва подає його до вивантажувального отвору, тим самим забезпечуючи порціонне видачу безпосередньо на об'єкті.
Бетонну суміш перевозять машинами з високим кузовом мульдообразной форми, який встановлений в зоні мінімальної вібрації рами автомобіля. Завдяки такому розташуванню кузова бетонна суміш під час транспортування не розшаровується. Кузова подібних спецавтомобілів мають подвійну обшивку, яка охороняє вантаж від впливу низьких температур. Перевозити бетонну суміш в звичайних самоскидах недоцільно, оскільки в дорозі не виключено її розшарування і втрата цементного (вапняного) молока.
Цегла перевозять у спеціальних автомобілях в пакетах на піддонах або контейнерах.
Великогабаритні та довгомірні залізобетонні вироби транспортують на автопоїздах, що складаються з сідельного тягача із закріпленим на його сідельно-зчіпний пристрій спеціалізованого напівпричепа. В залежності від перевезених вантажів, напівпричепи підрозділяються на кілька типів. Балковози і плітовози використовують для транспортування колон, паль, плит, балок, труб і т.п. Стінові панелі та інші плоскі будівельні конструкції, які не можна перевозити в горизонтальному положенні, транспортують на панелевозі. Об'ємні елементи блокового будівництва переміщають від об'єкта до об'єкта на фермовозах.
Переклад - Буднет
http://www.vashdom.ru/