Навігатор Пошук по сайту Google пошук по сайту ![]()
Пошук по сайту
Останні оголошення | Розпис стін: історія та основні техніки нанесення.19 Березня 2012 Ще живучи в печерах і по праву називаючись «печерною», людина вже тоді намагалася зробити своє житло красивим і відмінним від інших, запам'ятовуючи на стінах своє нехитре життя-буття. Зараз за цими настінним розписам ми можемо судити про те, як первісна людина жив. Тому немає нічого дивного в тому, що, вибравшись з холодних і сирих печер і набудував собі будинків, людина не змінила своїй звичці.Звичайно, художній і естетичний рівень настінних розписів змінювався за тисячоліття разом з розвитком цивілізації. Дуже виразні малюнки на стіни наносили як стародавні єгиптяни і греки, так і слов'яни. Найчастіше на них можна було побачити сцени побуту, а також релігійні та міфологічні мотиви. На стінах людина висловлював як те, що оточувало його в повсякденному житті, так і все невідоме, загадкове, сакральне. У сучасної людини є набагато більше як технічних можливостей, так і тим для настінного самовираження. Над особистістю вже давно не так сильно тяжіє авторитет кліриків і держави. Крім того, за плечима сьогоднішнього людини знаходиться величезна історія техніки розпису стін, на досягнення якої є можливість сміливо опертися. З часів кам'яного віку людина придумала чимало способів нанесення малюнків на стіни. Зупинимося на деяких з них детальніше. Навіть малознайомий з мистецтвом людина напевно не раз чув слово «фреска». Це слово походить від італійського фреска, що означає «свіжий». Справа в тому, що мальовниче настінне полотно в цьому випадку пишеться прямо на сирій штукатурці водорозчинними фарбами. При цьому, що дивно, фреска досить довговічна: коли вона висихає, то на її поверхні з'являється тонка плівка, яка в силах захистити картину від великого числа шкідливих впливів. Тому багато хто з фресок дійшли до нас в гарному стані.Хоча археологи зустрічають фрески навіть вже серед знахідок Егейській культури, її справжній розквіт припадає на епоху Відродження. Саме в цей час вдалося значно вдосконалити технологію цього виду настінного розпису. Художники стали використовувати багатошарові грунти з додаванням мармурової пилу для такого мистецтва як розпис стін . В Італії в середніх століттях фресками «бавилися» сам Мікеланджело і Рафаель, на Русі найбільш відомий Діонісій, чиєю рукою розписані стіни Ферапонтова монастиря. Фреска, в якій з'єднується багатство фарб, довговічність готового малюнка і його великий розмір (фрески писали як всередині християнських храмів, так і зовні), зуміла з легкістю увійти в культуру християнства і зайняти там значне місце, Назва секко (Секко - слово теж італійське, що означає «по сухому») менш відомо, чим фреска. Цей спосіб розпису стін, як вже випливає з назви, має на увазі роботу художника по сухій штукатурці. Використовуються фарби, розтерті на рослинному клеї, яйці, а також змішані з темперними, масляними або акриловими фарбами з додаванням вапна. А ось фреска, яка пишеться художником без домішки темпери, називається Буоно фреска (на італійському Buon фреска означає «чиста фреска». інтер'єр спальної кімнати Графіто або сграффіто непотрібно плутати з «графіті» - сучасною технікою розпису стін за допомогою аерозольних балончиків. Сграффіто або grafrito в перекладі з італійської означає «видряпаний» - це досить технологічно складна фресковий живопис. Перед роботою стіна, обрана «полотном» для створення такого виду фресок, попередньо покривається спочатку чорним, а потім білим грунтом. Створюючи малюнок, художник зскрібає білий грунт до чорного. Придумали графіто або сграффіто древні греки, а її популярність в Італії епохи ренесансу обумовлена довговічності нанесених малюнків. Переклад - Буднет | Cтатті Новини будівництва |